仁科 昌生

統括マネージャー 兼 最高執行責任者

仁科 昌生

General MGR and Chief Operating Officer (COO)

慶應義塾大学卒業後、大⼿通信企業に常駐し、ソリューション営業に従事。
その後デジタル領域のコンサルティングに特化したアンダーワークス株式会社において現場部門のヘッドとして、通信・製薬・物流・家電・⾦融など様々な業種のDX(デジタルトランスフォーメーション)推進、デジタルマーケティング戦略⽴案、グローバルガバナンス⽅針策定、各種大規模プロジェクト管理等のコンサルティング業務に従事し、2015年6月から某SIerにおいてデジタルマーケティング部⽴ち上げをリード。
2019年、以前の同志であった粕⾕と合流し、株式会社ファーストデジタルのマネジメントに就任。

After graduating from Keio University, he joined a major telecom company as a resident sales representative. As head of the field division at Underworks, a company specializing in digital consulting, he was responsible for driving digital transformation, creating digital marketing strategies, developing global governance strategies, and providing consulting services in a wide range of industries such as telecommunications, pharmaceuticals, logistics, consumer electronics and financial services. In 2019, he joined Mr. Kasuya, his former colleague, to manage FirstDigital Inc.

プロジェクト実績

  • グローバル通信会社:グローバルwebガバナンス⽅針の策定、CMS要件定義/設計/プロジェクト管理。

    Global telecommunications companies: Global web governance development, CMS requirement definition, design, project management.

  • 医薬品メーカー:イントラサイトの社内コミュニケーション戦略策定、CMS要件定義/設計。

    Pharmaceutical manufacturer: Internal communication strategy development and CMS requirement definition, an intranet site design.

  • 物流企業︓ webサイトリニューアル要件定義/設計、運用体制/業務フロー作成/ガイドライン策定。

    Logistics company: Website renewal requirement definition, design, operation system, work flow creation, guideline development.

  • 家電メーカー:EC市場調査、EC活用⽅針定義、グローバルwebガバナンス⽅針の策定。

    Consumer electronics manufacturer: EC market research, definition of the direction of EC use, the global web governance system development.

  • 医療保険:デジタルマーケティング中期戦略策定(ポリシー定義、予算配分、ROI算出)。

    Finance (insurance): Medium-term digital marketing strategy development (policy definition, budget allocation, ROI calculation).